Udkantstrunten og livet i s(k)idesporet

Ja, det er mig. Hende, der bor i udkantskommunen på sydvestfyn, som allerhelst vil være vandkantskommune, for det andet er ikke fint nok - det lugter jo langt væk af brakvand og dårlige boliger... Jøsses... 
Desværre er det noget, vi har masser af.... ledige boliger til en overkommelig købspris, hvis man har de lyster. I skal bare ikke købe ude på landet.. der lukker de skolerne.. og sender de stakkels handicappede børn og unge med vanskeligheder ind på en skole for helt almindelige middelklassebørn .. det skal nok gå galt !

Nåh, hvor kom jeg fra.. Jo.. det er mig - hende der den ret så fyldige udkantstrunte, som nu er blevet er par og halvtreds, stadig med en førtidspension som fast indtægt og diverse ulidelige dårligdomme ingen gider høre om. Men det skal I komme til - og meget mere af samme skuffe - for livet i Sidesporet er ind i mellem også livet i Skidesporet - ikke for de fisefornemme, middelklassedamerne og slet ikke for dem, der tror sig bedre og mere værd, fordi de har en "længerevarende" uddannelse.. det har jeg i øvrigt også. Og det har min mand også.. Men fine på den kan vi ikke bryste os af at være. Og heldigvis for det !

Vi lever livet stille og i et tempo, vi kan følge med til. Ellers går det galt. Så springer alle elendighederne bukkespring og vi må lægge os og kravle som vi bedst kan. Det er ikke en dans på roser - roser har jo torne ! Og her lugter fandenfisme ikke af kølnervand, det er helt sikkert. Her lugter af grisetis, kloakudluftning og kæmpe-kone-prutter .. Så er I advaret .... 

Og ellers.. læs med... tænk selv... sig til og fra. Det har jeg tænkt mig at gøre !